آووکادو و خواص آن

آووکادو و خواص آن

آووکادو چیست،آووکادو قیمت،آووکادو و خواص آن،آووکادو برای پوست،آووکادو برای نوزادان

این میوه در ایران میوه جدید و شناخته نشده ای است . لازم به ذکر است که آووکادو درختی است که ارتفاع آن به حدود 6 متر می رسد و درقسمت های گرم آمریکا و برزیل و غرب هندوستان پرورش یافته است .در واقع  منشاء آووکادو آمریکای جنوبی بوده که از آنجا به نواحی دیگر دنیا راه پیدا کرده است .لازم به ذکر است که برگهای این درخت ضخیم و سبز و گلهای آن کوچک و سبز رنگ است . جالب است بدانید که میوه آن مثل گلابی و دارای پوستی سخت برنگ سبز تیره و یا سیاه می باشد در حدود 400 نوع مختلف آووکادو وجود دارد که برخی از آنها دارای پوست صاف و سبز رنگ بوده اما پوست برخی از آنها سیاه و خشن است .در واقع مدرکی در دست است که نشان می دهد مایاها و اینکاها از این میوه استفاده می نموده اند.

آووکادو،خواص آووکادو
قابل ذکر است که جوشانده برگهای آووکادو قاعده آور می باشد. بدنیست بدانید که آووکادو تقویت کننده معده است . گفتنی است که نفخ و گاز معده را از بین می برد در واقع باید گفت برای درمان یرقان مفید وموثر است .جوشانده برگهای آووکادو اسهال خونی را برطرف می نماید.

آووکادو،خواص آووکادو

جالب است بدانید که آووکادو تقویت کننده بدن است .لازم به ذکر است که آووکادو رشد بچه ها را جلو می اندازد زیرا دارای مواد معدنی فراوانی است . بدنیست بدانیدکه آووکادو خون ساز است و آنهایی که مبتلا به کم خونی هستند باید از آووکادو استفاده نمایید .گفتنی است که آووکادو بدن را قلیایی کرده و تمیز می کند.در واقع چون آووکادو شکر و مواد نشاسته ای کمی درد برای آنهایی که بیماری قند دارند نیز مناسب می باشد.

آووکادو،خواص آووکادو

لازم به ذکر است که برای دوره نقاهت به مریض آووکادو بدهید . ضعف عمومی را برطرف می کند .بدنیست بدانید که خستگی را رفع می کند .گفتنی است که ناراحتی روده و معده را معالجه می کند. قابل توجه است که بیخوابی را درمان می کند زیرا دارای تریپتوفان است . اگر به کم خونی دچار هستید حتما با شام خود آووکادو میل نمایید.

آووکادو،خواص آووکادو

طرز استفاده:بدنیست بدانید که روغن آووکادو دارای ویتامین های مختلف مانند P ، C، K ، H ، E، D ، B، A می باشد . لذا ارزش غذایی زیادی دارد.جالب است بدانید که  روغن آووکادو ضد رماتیسم است و اگر مفاصل شما درد می کند آنرا با روغن آووکادو ماساژ دهید . لازم به ذکر است که برای جلوگیری از ریزش مو ، هرشب مقدریاز روغن آووکادو را به سر بمالید و صبح بشوئید .گفتنی است که شوره سر را از بین می برد . قابل توجه است که بالاخره آووکادو بهترین ماسک برای صاف کرده چین و چروک های صورت و جلوگیری از پیدایش آن است . برای این منظور آووکادو را پوست کنده و له کنید و بصورت ماسک بر روی صورت و گردن بگذارید و بعد از نیم ساعت بشوئید.آواکادو دارای ویتامین های زیادی است.

آووکادو و خواص آن

مطالب مرتبط:

آناناس

موز

نارگیل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.