علائم سرطان گوش

در این مقاله، ما مشتاق صحبت در مورد سرطان گوش است. ما امیدواریم این مورد برای موجودات گرانقیمت شما باشد. این سرطان یک بیماری بسیار نادر است که در انسان رخ می دهد. این سرطان نوعی سرطان سر و گردن است که در داخل اپیتلیوم (بافت داخلی) کانال گوش رخ می دهد. هنگامی که سرطان در داخل گوش رخ می دهد، درد بیش از حد در آن رخ می دهد و بیمار می تواند درمان های زیادی را برای مبارزه با آن انجام دهد. این بدخیمی ناشی از کاهش شنوایی است و می تواند منجر به کاهش شنوایی در بیمار شود. اگر چه این سرطان بیشتر در افراد بالای 60 سال رخ می دهد، اما در هر سن ممکن است رشد کند. این سرطان دارای دو نوع است: اولین نوع ملانوم و نوع دوم کارسینوم سلول سنگفرشی. همانطور که توسط متخصصان پزشکی اشاره شده است، هر دو نوع این سرطان ها به تدریج در گوش افزایش می یابد، در حالی که در بدن افزایش می یابد و بنابراین پتانسیل بیشتری برای گسترش دارد. این سرطان را می توان با جراحی، شیمی درمانی یا پرتودرمانی درمان کرد، بسته به نوع سرطان که بیمار دارد.
علائم سرطان گوش

گرچه علت دقیق سرطان هنوز شناخته نشده است، بسیاری از پزشکان معتقدند که قرار گرفتن در معرض گرد و غبار و مواد شیمیایی صنعتی باعث مشکلات جدی گوش می شود. فقط چند نشانه سرطان در گوش وجود دارد و به محض اینکه ناراحتی به نظر می رسد، بیمار باید فورا درمان شود. از جمله: نشت مایع یا تخلیه از گوش. اشک زخم: اگر یک فرد مبتلا به سرطان گوش باشد، تخلیه زرد یا سفید از گوش خارج می شود که به عوامل خارجی منجر می شود و موجب پارگی سرفه می شود. رشد زخم داخل گوش: یکی از علائم اصلی سرطان گوش، زخم داخل یا اطراف گوش است که درمان می شود. زخم ممکن است صورتی باشد. اگر فردی علائم یا نقطه ای را در گوش خود می بیند، باید بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید تا از خارش و خونریزی بیشتر جلوگیری کند. عدم شنوایی: یکی از علائم اصلی سرطان گوش، کاهش شنوایی است.
انواع سرطان گوش

بخش غیر طبیعی و رشد سلول های بدن به معنی سرطان است. سرطان شامل تمام اندام های بدن است، از جمله گوش. سرطان های گوش مانند تمام انواع سرطان ها دارای فرم های خوش خیم و بدخیم هستند. اگر تشخیص خوشخیم و به موقع تشخیص داده شود، درمان پیگیری به راحتی میتواند مانع و درمان گردد. اما اگر درمان را دنبال نکنید و تشخیص دیر یا زود داشته باشید احتمال مرگ یک بیمار وجود دارد. سرطان های گوش در لایه های مختلف گوش رخ می دهند و در بعضی موارد سرطان پوست در گوش وجود دارد، به همین دلیل است که گوش کوکر به طور کلی به سرطان گوش یا پوستی که در گوش داخلی بیرونی رخ می دهد اشاره می شود. در بیشتر موارد، علائم مشابه بیماری های دیگر است که بی اهمیت هستند و متاسفانه بیمار به طور جدی به آنها توجه نمی شود. به همین دلیل، بیماری در بسیاری از موارد تشخیص داده می شود که به شدت پیشرفت می کند و بر بافت های اطراف تاثیر می گذارد و درمان مشکل تر است. علائم بسته به محل اولیه تومور متفاوت است و به تدریج شدت علائم و همچنین تعداد آنها افزایش می یابد. در بسیاری از موارد، درد اولین علامت نیست و به تدریج و به آرامی ظاهر می شود. کمبود درد یکی از عوامل مهم است که باعث می شود بیماران احساس ناخوشایند کنند و بعدا ممکن است به پزشک مراجعه کنند. ناحیه سر و گردن، مانند تمام قسمتهای بدن، در معرض خطر ابتلا به انواع سرطان قرار دارند.
سرطان گوش میانی

اولین نشانه های این نوع سرطان با درد و خونریزی همراه است. گوش میانی بیمار از دست دادن شنوایی و حتی ناشنوایی است. سرطان کانال گوش می تواند در مراحل اولیه با بافت درمان شود.
سرطان درون گوش

سرطان داخل جمجمه نوعی سرطان است که اغلب سرطان پوست است که بر گوش اثر می گذارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.