علائم و درمان بیماری هموفیلی a و b و خفیف و کلاسیک در زنان و مردان

هموفیلی

هموفیلی ,هموفیلی در زنان,هموفیلی چیست,هموفیلی در کودکان,هموفیلی در ایران,هموفیلی ویکی پدیا,هموفیلی خفیف,هموفیلی آ,هموفیلی B,هموفیلی کلاسیک

هموفیلی , هموفیلی در زنان , هموفیلی چیست , هموفیلی در کودکان

توضیحاتی در مورد هموفیلی

این بیماری از طریق مادر به پسرانش منتقل شده و مردان نمی‌توانند بیماری را به پسرانشان منتقل کنند. هموفیلی در ۸۵ درصد موارد ناشی از کمبود فاکتور انعقاد خون شماره ۸ است و این نوع هموفیلی موسوم به نوع A یا نوع کلاسیک است. در ۱۵ درصد دیگر بیماران هموفیلیک، تمایل به خونریزی بر اثر کمبود فاکتور انعقادی ۱۱ بوجود می‌آید. هر دوی این فاکتورها بطور ژنتیکی از طریق کروموزوم X به صورت یک خاصیت مغلوب انتقال می‌یابند. بنابراین تقریباً هیچگاه یک زن مبتلا به این بیماری وجود نخواهد داشت زیرا لااقل یکی از کروموزومهای جنسی او دارای ژنهای سالم خواهند بود. اگر یکی از کروموزومهای جنسی زن معیوب باشد وی یک ناقل این بیماری خواهد بود و این بیماری را به نیمی از فرزندان پسر خود منتقل خواهد کرد و حالت ناقل بیماری بودن را به نیمی از دختران خود انتقال خواهد داد. این بیماران معمولاً به التهاب مفاصل روبرو هستندبه همین دلیل در هنگام بروز درد و التهاب از راه رفتن عاجز میشوند.در این مطلب از سایت جسارت در مورد هموفیلی صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

هموفیلی چیست

هِموفیلی یا خون‌تَراوی دسته‌ای از بیماری‌های ارثی هستند که در آنها توان بدن برای ایجاد لخته و انعقاد خون برای جلوگیری از خونریزی در صورت پاره شدن رگ مختل شده است. هموفیلی آ (هموفیلی نوع کلاسیک)(نقص فاکتور انعقادی هشت) شایعترین شکل این اختلال است و در یک نوزاد از هر ۵ تا ۱۰ هزار نوزاد پسر دیده می‌شود. هموفیلی بی (هموفیلی کریسمس)(نقص فاکتور نه) در یک مورد از هر ۲۰ تا ۳۴ هزار نوزاد پسر مشاهده می‌شود. این بیماری که تقریباً به طور انحصاری در افراد مذکر بوجود می‌آید، در ۸۵٪ موارد ناشی از کمبود فاکتور VIIIاست که به آن هموفیلی نوع A یا هموفیلی کلاسیک می‌گویند

انواع بیماری هموفیلی

هموفیلی A و B اختلالات انعقادی وابسته به کروموزوم جنسی هستند که به ترتیب بر اثر جهشهایی در ژنهای F۸C و F۹ ایجاد می‌شوند. جهشهای F۸C موجب کمبود یا اختلال عملکرد عامل انعقادی ۸ (فاکتور هشت)و جهشهای ژن F۹ باعث کمبود یا اختلال عملکرد عامل انعقادی ۱۱ می‌شوند. این بیماری نوعی اختلال در تمام نژادها و بدون ترجیح نژادی است. میزان شیوع هموفیلی A از هموفیلی B بیشتر است. هموفیلی نوع C یک نوع اختلال ژنتیکی اتوزومال است که به علت کمبود فاکتور یازده خونی می‌باشد.

علایم بیماری هموفیلی

علایم اولیه این بیماری خونریزی‌های طولانی پس از خراش‌های کوچک میباشند. البته عقیده عمومی بر این است که اینگونه خونریزی‌های کوچک ولی طولانی باعث مرگ شخص مبتلا نمی‌شوند ولی به تدریج که بیماری پیشرفت مینماید، علایم شدیدتری از قبیل خونریزیهای دردناک داخل مفصلی مانند مفصل زانو ایجاد خواهند کرد. اینگونه حوادث با کوچک‌ترین تحریکی پیش می‌آیند و احتمالاً یک پسر بچه را از انجام بازی محبوبش یعنی فوتبال یا انجام هر کار کوچک دیگری که احتمال دارد زانو دچار پیچیدگی شود بازمی‌دارد. تجمع خون در مفاصل ممکن است باعث خشک شدن مفصل شده و کودک را بطور کامل فلج کند یا خونریزیهای غیر منتظره‌ای در ماهیچه‌ها به وقوع بپیوندد.

هموفیلی بیماری مردان

این بیماری معمولاً بیماری مردان است هر چند ندرتاً خانمها هم به علت انحراف غیر فعال شدن کروموزوم ایکس از حالت طبیعی مبتلا می‌شوند. از نظر بالینی این دو نوع این بیماری غیرقابل افتراق هستند. هر دوی اینها با خونریزی به داخل بافتهای نرم، ماهیچه‌ها و مفاصل متحمل وزن مشخص می‌شوند. خونریزی ظرف چند ساعت تا چند روز پس از تروما رخ می‌دهد و اغلب تا چند روز یا چند هفته ادامه می‌یابد. آنهایی که بیماری شدیدی دارند معمولاً در دوره نوزادی به علت هماتوم شدید سر یا خونریزی طولانی از زخمهای ناف یا محل ختنه تشخیص داده می‌شوند. افراد دچار بیماری متوسط اغلب تا زمانی که شروع به خزیدن یا راه رفتن نکنند دچار هماتوم نمی‌شوند و لذا تا آن زمان بیماری آنها تشخیص داده نمی‌شود.

بیشتر بخوایند :

سه نما


علائم سرطان گوش

در این مقاله، ما مشتاق صحبت در مورد سرطان گوش است. ما امیدواریم این مورد برای موجودات گرانقیمت شما باشد. این سرطان یک بیماری بسیار نادر است که در انسان رخ می دهد. این سرطان نوعی سرطان سر و گردن است که در داخل اپیتلیوم (بافت داخلی) کانال گوش رخ می دهد. هنگامی که سرطان در داخل گوش رخ می دهد، درد بیش از حد در آن رخ می دهد و بیمار می تواند درمان های زیادی را برای مبارزه با آن انجام دهد. این بدخیمی ناشی از کاهش شنوایی است و می تواند منجر به کاهش شنوایی در بیمار شود. اگر چه این سرطان بیشتر در افراد بالای 60 سال رخ می دهد، اما در هر سن ممکن است رشد کند. این سرطان دارای دو نوع است: اولین نوع ملانوم و نوع دوم کارسینوم سلول سنگفرشی. همانطور که توسط متخصصان پزشکی اشاره شده است، هر دو نوع این سرطان ها به تدریج در گوش افزایش می یابد، در حالی که در بدن افزایش می یابد و بنابراین پتانسیل بیشتری برای گسترش دارد. این سرطان را می توان با جراحی، شیمی درمانی یا پرتودرمانی درمان کرد، بسته به نوع سرطان که بیمار دارد.
علائم سرطان گوش

گرچه علت دقیق سرطان هنوز شناخته نشده است، بسیاری از پزشکان معتقدند که قرار گرفتن در معرض گرد و غبار و مواد شیمیایی صنعتی باعث مشکلات جدی گوش می شود. فقط چند نشانه سرطان در گوش وجود دارد و به محض اینکه ناراحتی به نظر می رسد، بیمار باید فورا درمان شود. از جمله: نشت مایع یا تخلیه از گوش. اشک زخم: اگر یک فرد مبتلا به سرطان گوش باشد، تخلیه زرد یا سفید از گوش خارج می شود که به عوامل خارجی منجر می شود و موجب پارگی سرفه می شود. رشد زخم داخل گوش: یکی از علائم اصلی سرطان گوش، زخم داخل یا اطراف گوش است که درمان می شود. زخم ممکن است صورتی باشد. اگر فردی علائم یا نقطه ای را در گوش خود می بیند، باید بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید تا از خارش و خونریزی بیشتر جلوگیری کند. عدم شنوایی: یکی از علائم اصلی سرطان گوش، کاهش شنوایی است.
انواع سرطان گوش

بخش غیر طبیعی و رشد سلول های بدن به معنی سرطان است. سرطان شامل تمام اندام های بدن است، از جمله گوش. سرطان های گوش مانند تمام انواع سرطان ها دارای فرم های خوش خیم و بدخیم هستند. اگر تشخیص خوشخیم و به موقع تشخیص داده شود، درمان پیگیری به راحتی میتواند مانع و درمان گردد. اما اگر درمان را دنبال نکنید و تشخیص دیر یا زود داشته باشید احتمال مرگ یک بیمار وجود دارد. سرطان های گوش در لایه های مختلف گوش رخ می دهند و در بعضی موارد سرطان پوست در گوش وجود دارد، به همین دلیل است که گوش کوکر به طور کلی به سرطان گوش یا پوستی که در گوش داخلی بیرونی رخ می دهد اشاره می شود. در بیشتر موارد، علائم مشابه بیماری های دیگر است که بی اهمیت هستند و متاسفانه بیمار به طور جدی به آنها توجه نمی شود. به همین دلیل، بیماری در بسیاری از موارد تشخیص داده می شود که به شدت پیشرفت می کند و بر بافت های اطراف تاثیر می گذارد و درمان مشکل تر است. علائم بسته به محل اولیه تومور متفاوت است و به تدریج شدت علائم و همچنین تعداد آنها افزایش می یابد. در بسیاری از موارد، درد اولین علامت نیست و به تدریج و به آرامی ظاهر می شود. کمبود درد یکی از عوامل مهم است که باعث می شود بیماران احساس ناخوشایند کنند و بعدا ممکن است به پزشک مراجعه کنند. ناحیه سر و گردن، مانند تمام قسمتهای بدن، در معرض خطر ابتلا به انواع سرطان قرار دارند.
سرطان گوش میانی

اولین نشانه های این نوع سرطان با درد و خونریزی همراه است. گوش میانی بیمار از دست دادن شنوایی و حتی ناشنوایی است. سرطان کانال گوش می تواند در مراحل اولیه با بافت درمان شود.
سرطان درون گوش

سرطان داخل جمجمه نوعی سرطان است که اغلب سرطان پوست است که بر گوش اثر می گذارد.

توضیحات درباره التهاب دهان

توضیحات درباره التهاب دهان
Image result for ‫توضیحات درباره التهاب دهان‬‎


استوماتیس التهاب دهان است. Stomatitis دردناک غشاهای مخاطی است که دارای پوست نازک است که سطح سطح دهان را پوشش می دهد. غشاء مخاطی محافظ و همچنین دیواره داخلی دستگاه گوارش را از دهان تا آنزیم تشکیل می دهند. Stomatitis یک نوع از مخاطی است که اختلالی است که به عنوان درد یا التهاب غشاء مخاطی تعریف می شود. موکوزیت یک عارضه نسبتا رایج در شیمی درمانی و پرتودرمانی است. این اختلال می تواند به لب، چانه، لثه، زبان و گلو آسیب برساند. استوماتیت مجدد که شامل زخم های دهانی است، استوماتیت آفتی مجدد (RAS) نامیده می شود و با این واقعیت که 5 تا 25 درصد از جمعیت ایالات متحده تا حدودی آلوده است، این شایع ترین نوع بیماری است که بر ناحیه دهانی تاثیر می گذارد . آنها در این مقاله ما درباره جنجال در مورد التهاب دهان صحبت نمی کنیم. امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.


التهاب دهان چیست؟استوماتیت یک التهاب دهان است که ممکن است پیچیده باشد و ممکن است دهان دهان، لب ها، زبان و کام را داشته باشد یا سکته مغزی استوماتیت باشد.التهاب خوراکی یا استوماتیتاستومااتیس به التهاب دهان اشاره دارد که ممکن است عفونی باشد (مخاطی دهان، لب ها، زبان و گوشت خوک) یا استوماتیس سکته مغزی. البته، شایع ترین التهاب دهان، استوماتیت آفت است. انواع مختلف استوماتیت، معمولا پس از پرتودرمانی خوراکی. در افراد مبتلا به بدخیم سر و گردن و تحت رادیوتراپی بعد از مدتی مخاط مخاط دهان سوزش، زخم و قرمزی ایجاد می کند که می تواند منجر به عوارض بد شود. نوع سوم استوماتیت که در این طبقه بندی می تواند ذکر شود، استوماتیت ناشی از ویروس ها، از جمله ویروس هرپس سیمپلکس است که معمولا در کودکان و گاه در بزرگسالان اتفاق می افتد. این سه نوع شایع روماتیسم هستند که نوع ویروسی آن شایع است.علائم التهاب دهانعلائم یک بیمار مبتلا به استوماتیت چیست و چه مدت طول می کشد تا این علائم را رفع کند؟ این بستگی به نوع بیماری دارد که بیمار آلوده شده است. اگر استوماتیت ناشی از ویروس باشد، آن شامل قرمزی و تورم آدامس است و بیشتر در کودکان 2 تا 3 ساله دیده می شود. زخم هایی که بیشتر بر روی آدامس ایجاد می شود دردناک است و کودک نمی تواند تغذیه کند و باعث شود که کودک گریه و گریه کند. بیماری خود را پس از یک دوره معین، معمولا یک هفته یا کمتر از بین می رود. استوماتیت ناشی از پرتودرمانی و به عنوان یک قاعده کلی با خونریزی همراه است، باعث قرمزی و سوزش دهان و زخم در دهان می شود و سبب مشکل در خوردن می شود. در واقع، می توان گفت که تا زمانی که رادیوتراپی ادامه یابد، این مشکل نیز وجود دارد. این معمولا 2 تا 3 هفته پس از پایان دوره رادیوتراپی طول می کشد تا به طور کامل بهبود یابد. در استوماتیس آفتی، زخم های گرد و یا بیضی، زرد یا خاکستری با حاشیه قرمز و تا حدودی برجسته و بیشتر در جلوی دهان یا پشت لب ها، روی کف دهان، زیر و در طرف زبان . آفات انواع مختلفی از جمله کوچک و بزرگ دارند و علائم التهابی را نشان می دهند.