زیره سیاه و خواص آن

زیره سیاه و خواص آن

زیره سیاه به انگلیسی،زیره سیاه برای لاغری،زیره سیاه و لاغری،زیره سیاه چه خواصی دارد،زیره سیاه و بارداری

زیره کرمانی زیره بسیار مشهوری است.نام‌های‌ رایج‌ و معروف زیره سیاه :زیره‌، زیره‌ رومی‌، زیره کرمانی‌، شاه‌زیره‌، کرویا، کمون‌ رومی‌،قرنباد می باشد . جالب است بدانید که زیره‌ سیاه‌ گیاهی‌ است‌ دوساله‌ که‌ ارتفاع‌ آن‌ به‌ 30 تا 80 سانتیمتر می‌رسد،البته ریشه‌اش‌ راست‌ و دوکی‌ شکل‌ و گوشت‌دار و ساقه‌اش‌ بی‌کرک‌ و شفاف‌ است‌ و برگ هایش‌ به‌ رنگ‌ سبز و در قسمت‌ بالایی ساقه‌ دارای‌ دمبرگ‌ کوتاهی‌ است‌ که‌ انتهای‌ آن‌ به‌صورت‌ غلافی‌ ساقه‌ را فرامی‌گیرد، درواقع گل‌ آذین‌ آن‌ چتر مرکب‌ و گل هایش‌ کوچک‌ و سفید رنگ‌ است‌ و میوه‌اش‌ بیضی‌ شکل‌ به‌ رنگ‌ قهوه‌ای‌ تیره‌ یا مایل‌ به‌ زرد و شفاف‌ می باشد و زیره در کرمان اکثریت سطح کشت را دارد.

زیره سیاه،خواص زیره سیاه

خواص‌ و اثرات‌ دارویی زیره سیاه را بشناسید: بدنیست بدانید که طبع‌ زیره‌ سیاه‌ خیلی‌ گرم‌ و خشک‌ می باشد. لازم به ذکر است که زیره‌ سیاه‌ دارای‌ خواص‌ مدر، بادشکن‌، مقوی‌، زیادکننده‌ شیر، قاعده‌آور، نیرودهنده‌، ضد کرم‌، هضم‌ کننده‌، ضد تشنج‌، قابض‌، معرق‌، مقوی‌ معده‌، قاطع‌ اسپرم‌ می باشد.گفتنی است که زیره‌ سیاه‌ در موارد بلع‌ هوا، نفخ‌ شکم‌، رفع سوءهاضمه‌، تسهیل‌ هضم‌ غذا، دل‌ پیچه‌ کودکان‌، انگل‌ معده‌ و روده‌، دفع‌ بادهای‌ کلیه‌ و مثانه‌، تنگی ‌نفس‌، خفقان‌ سرد، سکسکه‌ نفخی‌، استسقاء کاربردی است.

زیره سیاه،خواص زیره سیاه

جالب است بدانید که خوردن‌ زیره‌ سیاه یا روغن‌ آن‌ در برطرف کردن سوءهاضمه‌ و دل‌ دردهای‌ کودکان‌ موثر است‌.در ضمن زیره‌ سیاه دارایی خاصیت‌ ضدگرفتگی‌ دارد و برای‌ برطرف کردن گرفتگی‌های‌ دوران‌ قاعدگی‌ مفید می باشد. بدنیست بدانید که دم‌ کرده‌ یک‌ قاشق‌ مرباخوری‌ میوه‌ له‌ شده‌ زیره‌ سیاه‌ در نیم‌ لیتر آب‌ جوش‌ برای‌ تنبلی‌ اعمال‌ گوارشی‌ 2 ـ 1 گرم‌ ، بی‌اشتهایی‌، باد یا درد روده‌ مصرف‌ می‌شود و دانه‌ زیره‌ را یا می‌جوند و یا از گرد گیاه‌ مخلوطی‌ در آب‌ میل‌ نمایید.

زیره سیاه،خواص زیره سیاه

بهتر است بدانید که مصرف دم کرده زیره سیاه و یا جویدن آن در برطرف کردن و کاهش دردهای ناشی از قاعدگی، دردهای روده وبی اشتهایی بسیار مؤثر است،لازم به ذکر است که دم کرده زیره سیاه همراه با گیاه ” اوجی ” در رفع اسهال، نفخ و سندرم تحریک پذیری روده مفید و موثراست. لذا مصرف آن به افراد دارای مشکلات مذکور پیشنهادمی شود.

زیره سیاه،خواص زیره سیاه

از زیره برای موارد مذکور استفاده کنید.

زیره سیاه و خواص آن

مطالب مرتبط:

زیره سبز

رازیانه

فلفل سیاه

خرفه

هل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.